Vlaanderen

Over Tuinpunt

Tuinpunt VZW is in Vlaanderen een toonaangevende vereniging voor tuinliefhebbers.

Tuinieren promten, tuinreizen, tuinbezoeken organiseren, cursussen en workshops geven dat zijn de belangrijkste doelstellingen van onze vereniging.

We zijn actief in vier regio's:
Antwerpen, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Vlaams Brabant.
Het hele jaar door organiseren we activiteiten in deze regio's.

Zo worden er maandelijks plantenbabbels georganiseerd voor zowel beginnende leden als ervaren tuiniers.

Er worden onder meer nieuwe en onbekende planten voorgesteld, men kan er planten en zaden ruilen, beantwoorden we uw tuinvragen en steeds staat er een interessant tuinonderwerp

op het agenda dat toegelicht wordt door ervaren docenten.

Geregeld geven we aparte cursussen over fruit en groenten kweken of zelf een tuin aanleggen, en zo geeft dit een extra stimulans aan uw hobby.

Tuinieren met oog voor het klimaat staat hoog in ons vaandel.

In het provinciaal domein het Rivierenhof te Deurne geven we eveneens rondleidingen en cursussen en worden in overleg nieuwe tuinen gecreëerd.

Lid worden van tuinpunt biedt vele voordelen:
U bent niet alleen lid van tuinpunt maar eveneens van de grootste tuinclub van Vlaanderen en Nederland: Groei & Bloei.

U ontvangt buiten de tuinpunt nieuwsbrief 10 maal het tijdschrift Groei & Bloei.
U kunt aanloggen op de ledenpagina’s en zo interactief bezig zijn met bloemen en planten.
U kunt deelnemen aan onze exclusieve tuinreizen in binnen- en buitenland.
U hebt gratis toegang tot al de tuinpunt evenementen op Vordenstein.
U hebt eveneens toegang tot de maandelijkse plantenbabbels en ruilbeurzen in de verschillende regio’s.

Via onze website en uw persoonlijke pagina houden we u op de hoogte van uitzonderlijke aanbiedingen, onverwachte tuinbezoeken of lezingen.
Met uw tuinpunt/Groei& Bloei lidkaart en het kortingsboekje ontvangt u korting bij belangrijke tuincentra en tuinbeurzen.

Meldt u aan via www.tuinpunt.be als lid of wordt lid tijdens één van onze evenementen!