Vlaanderen

Over tuinpunt

tuinpunt VZW is in Vlaanderen de grootste vereniging van tuinliefhebbers.

De promotie van tuinieren, bloemschikken, reizen, tuinbezoeken, cursussen en workshops  organiseren zijn de belangrijkste doelstellingen van onze vereniging.
We zijn actief in vier regio's:  Antwerpen, Oost-Vlaanderen , West-Vlaanderen, Vlaams Brabant.
Het hele jaar door organiseren we activiteiten in deze regio‘s.

Zo worden er maandelijks plantenbabbels georganiseerd waar zowel beginnende leden als ervaren tuiniers aan deelnemen.
Tijdens deze plantenbabbels worden nieuwe en onbekende planten voorgesteld, kunnen zaden en planten geruild worden en staat er steeds een interessant tuinonderwerp op de agenda.

Beginnende tuiniers vinden op onze website een cursusaanbod  en komen zo niet alleen alles te weten over  fruit en groenten kweken of zelf een tuin aanleggen, maar komen eveneens met gelijkgestemden in contact en vinden zo een extra stimulans voor hun hobby.

Samen met de Provincie Antwerpen  wordt het Rivierenhof te Deurne uitgebouwd tot een ontmoetingsplaats voor tuinliefhebbers en worden er rondleidingen en cursussen georganiseerd.

Tuinpunt vzw is er voor u !

Lid worden van tuinpunt biedt vele voordelen

Je bent niet alleen lid van tuinpunt maar eveneens van de grootste tuinclub van Vlaanderen en Nederland: Groei & Bloei.

Je ontvangt buiten de tuinpunt nieuwsbrief 10 maal het tijdschrift Groei & Bloei.

Je kant aanloggen op de ledenpagina’s en zo interactief bezig zijn met bloemen en planten.

Je kan deelnemen aan onze exclusieve tuinreizen in binnen- en buitenland.

Je hebt gratis toegang tot de tuinpunt evenementen .

Je hebt eveneens toegang tot de maandelijkse plantenbabbels en ruilbeurzen in de verschillende regio’s.

Via onze website en email houden we je op de hoogte van uitzonderlijke aanbiedingen, onverwachte tuinbezoeken of lezingen.

Met uw tuinpunt/Groei & Bloei ledenpas en het kortingsboekje ontvangt je korting bij belangrijke tuincentra, tuinbeurzen en tuinevenementen.

Meldt u aan via www.tuinpunt.be als lid of  wordt lid tijdens één van onze evenementen!

tuinpunt secretariaat - Berkenlei 16 - 2900 Schoten-- 03/284 96 24– info@tuinpunt.